donderdag 26 juli 2012

Een dag aan het strand

Een vrije dag... De zon schijnt, zaaaaalig warm, een licht briesje... Tijd om op het strand te liggen!

De één legt zich neer en wacht tot hij of zij goed bruingebakken is (of in mijn geval de 'kreeftenlook'), de ander beleeft zijn kindertijd opnieuw door zandkastelen te maken met de kinderen. En er zijn mensen zoals ik, die een bol wol en een haakpen in hun strandtas steken!


Ik moet bekennen, ik heb al granny squares en bloemen gehaakt, maar een doodgewone rechte lap, daar was ik dus nog niet aan gekomen.
Na een beetje gefoefel was dit dus het resultaat.
Behalve die ene 'kink' rechtsonderaan, lijkt het toch op een rechte lap. Goed als basis om een gsm-hoesje te maken!

Misschien is het niet volgens de regels van de kunst, maar ik ben begonnen met een fijne katoen en een haakpen nr. 3.
Daarmee heb ik (na de startknoop) een ketting van 15 lossen gemaakt.
Deze onderstaande prenten heb ik via volgende link op Google gevonden, ik vond ze redelijk duidelijk voor het geval dat je volledig niet weet waarover ik het heb.

Ketting van lossen




Daarna ben ik een nieuwe rij begonnen die vasthangt aan die ketting van lossen. Om mooi aan die nieuwe rij te beginnen heb ik een halve vaste gehaakt in de laatste losse van de eerste rij.

Halve vaste



En zo ben ik in elke losse (precies een 'V'-vorm) van die eerste rij, een vaste beginnen haken. 

Vasten



Om te kunnen beginnen met de derde rij, heb ik een extra losse gehaakt na de laatste vasten. Hiermee kon ik  een mooie draai naar die derde rij maken. Daarna maakte ik gewoon opnieuw vasten in de vorige rij vasten. En als je hieraan uit geraakt, en je herhaalt die laatste stap, dan krijg je een lap. En met die lap (als die afgewerkt is) ga ik een gsm-hoes in elkaar proberen te flansen.

De manier waarop ik dit gemaakt heb ik misschien niet correct, ik toon gewoon hoe ik dit gemaakt heb. 
Ik experimenteer nog een beetje met haken en ben dus (nog) geen pro :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten