zondag 25 november 2012

Camerahoesje

De vorige post van vandaag was een goed startschot, want na een beetje rondneuzen op andere blogs, kwam ik op deze tutorial terecht.
Hier wordt het tasje gebruikt om klantenkaarten in op te bergen, maar ik vond het ook leuk als hoesje voor mijn fototoestel.



Wat heb je nodig:

- patroon op de grootte van jouw eigen camera
- katoenen stof (eventueel twee verschillende dessins)
- velcro
- eventueel paspellint
- tussenvoering, jammer genoeg was ik toch ietsje te lui om deze te gebruiken, want nu is het resultaat niet zo stevig als ik voor ogen had...


Stap 1

Knip twee maal het patroon uit.
Stik de zijkanten vast aan de voor- en achterkant. Zo heb je al onmiddellijk een zakje.


Stap 2

Stik de velcrostickertjes op de juiste plaatsen.


Stap 3
Voordat je de twee delen aan elkaar stikt, stik je eerst het paspellint, met de goede kant naar binnen, op de flap van een van de delen. Zo ben je zeker dat die goed zit.



Stap 4
Stik de twee delen aan elkaar, maar laat een gaatje open om alles strak binnenstebuiten te kunnen keren. 



Stap 5
Keer het zakje binnenstebuiten. Stik langs de randen, zodat alles mooi op zijn plaats blijft.


Klaar!


1 opmerking:

  1. Wat een leuk hoesje ! Ik denk dat je tutorial hier zeker nog van pas zal komen. Bedankt voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen